Rustig aan..

16 oktober 2017 - Kalisada, Indonesië

In deze omgeving is, voor zover wij weten, niet zo heel erg veel te beleven. Ook op internet komen we niet heel erg spannende dingen tegen dus we doen hier alles lekker rustig aan. We hebben de enige Boeddhistische tempel op het eiland zaterdag bezocht. Altijd indrukwekkend! Bij ieder Boeddha beeld lagen offers (Boeddha eten? vroeg Jack dan) en stonden wierook stokjes om aan te steken. Die waren vast niet voor ons bedoeld, maar Jack en ik hebben toch lekker bij ieder beeld met het vuur gespeeld en er dus 1 aan gestoken. Als je daar eenmaal aan begonnen bent moet je dat natuurlijk ook af maken, dus ik denk dat het er uiteindelijk zo'n 15 waren.. Sorry!!
Later die dag zijn we voor het eerst bij een warung gaan eten. Best wel spannend want het is toch maar de vraag of onze westerse lijven het daar mee eens zijn. Wat een lekker eten maken de mensen hier! En dan hadden ze voor Jack ook nog eens een simpele tosti. Maar het mooiste komt nog: hoofd- en nagerechten, biertjes, verse sapjes en een colaatje later moesten we welgeteld 20 euro afrekenen, in totaal.. Dat is toch mooi, zo kan je nog eens uit eten!

De dag daarna gooiden we het over een andere boeg en gingen we naar beachclub Spice. Op een zitzak met je pootjes in het zwarte (vulkanische) zand beetje kijken naar de dobberende bootjes en je zoon die over zijn zand-angst heen komt. Mojito in je handen, ondergaande zon... Heb je hem? Na een tijdje ons tafeltje opgezocht en voor iets Hollandser prijzen lekker aan de oesters en rib eye's gezeten. Een dj zorgde vanaf een podium voor de achtergrond muziek en dat was dan precies hetgeen waar Jack weer heel gelukkig van werd. Hij heeft denk ik een uur vooral in z'n eentje staan dansen. Af en toe draaiden wij ook een rondje mee, om te zorgen dat ie niet het podium op klom en alvast begon te spelen op het drumstel dat klaar stond voor de later spelende band. Wat trouwens ook heel interessant was, was de kraan bedoeld om je voeten af te spelen en dus op ideale speelhoogte zat.. Ach ja, het is toch vakantie!

Vanochtend ben ik in mijn eentje op stap gegaan. De eerder genoemde warung geeft namelijk ook kooklessen en het leek mij wel wat om het eten wat zij ons voorschotelde ook thuis te kunnen maken. Om kwart over 7 opgehaald (en dat in de vakantie) om te zorgen dat we op tijd naar de markt konden. En zo'n markt hier is uh, laten we zeggen, anders. Geen koelingen voor vlees of vis, en overzicht is er ook niet echt.. Wel een gigantisch aanbod aan groente, fruit en kruiden. Na alles verzameld te hebben achterop de scooter terug naar de warung en hop, de keuken in. Het is vooral heel veel snijden, haha. En m'n vijzel gaat ook eindelijk gebruikt worden waarvoor die bedoeld is zeg maar. Na 1,5 uur stonden er 3 heerlijke gerechten op tafel al zeg ik het zelf, nu nog kijken of dat me thuis zonder hulp ook gaat lukken. Alles ingepakt en mee genomen naar m'n mannen, en de rest van de dag lekker bij het zwembad blijven hangen. We hadden wel weer hard genoeg gewerkt voor vandaag!

1. Els:
    16 oktober 2017
    En ook zo beleven jullie hele leuke dingen. Goed idee, een kookworkshop!
  2. Annabelle:
    16 oktober 2017
    Dat komen we graag testen 😙
  3. José Verhoeven:
    19 oktober 2017
    Zet je de recepten even op de mail of app dan kunnen wij ons er ook aan wagen. Het is wel een top relax vakantie, hier moeten jullie zeker een jaar op kunnen teren :)