Nog eentje dan

2 november 2017 - Alphen aan den Rijn, Nederland

Nog 1, gewoon als afsluiter voor nu, omdat ik het zo leuk vind :)

De laatste 2 dagen hebben we zoals al gezegd in Sanur doorgebracht. Leuk stadje maar wel met de meest toeristische 'vibe' tot nu toe. Geen probleem, we zijn hier maar even en hebben niet het plan om ook echt iets te gaan doen, dus dat is prima. Na de aankomst in de haven werden we samen met een reislustig stel van middelbare leeftijd in een net iets te kleine auto (of wij hadden net iets te veel bagage, dat kan ook) gepropt om naar het hotel te worden gebracht. Onze spullen werden bij hen op schoot gedumpt, oeps, sorry! Gelukkig was het een niet al te lange rit en zeiden ze het echt niet erg te vinden. Ik denk dat het continue gezang van Jack en mij de reis sowieso een stuk comfortabeler heeft gemaakt... :-|

Enfin, eenmaal aangekomen in het hotel werden we onthaald met een grote glimlach en voor ons alle drie een mooie bloemenkrans. Goed begin! We werden begeleid naar de kamer en er werd ons gevraagd of alles ok was, en dat was het dan dus zeg maar niet. Want al stond er een prachtig bedje voor onze kleine wereldreiziger klaar, er lag geen matras in, vind ik best wel een dingetje. Zij niet blijkbaar, want er was in het hele hotel ook geen matrasje aanwezig. Maar met wat geduld, na een kleine stemverheffing en de waarschuwing dat wanneer het niet in orde wordt gemaakt we op zoek zouden gaan naar een ander hotel bleken de mensen heel handig met schuimrubber. Voor 2 nachten, prima. Al stond het hotel natuurlijk wel 1 - 0 achter. Om van de schrik bij te komen zijn we eerst maar eens gaan lunchen met ieder een halve liter ijs, mijn vader zal trots op me zijn ;)

In Sanur heb je zowaar een soort boulevard waar je kunt lopen en fietsen, dat hadden we hier nog niet eerder gezien. Wat dit echter wel met zich mee bracht waren de verkopers om de 20 meter die vroegen of je even bij hun winkel wilde komen kijken, of de chauffeurs die vroegen of je nog transport nodig had. En ze waren nogal hardnekkig.

Buiten de vele muggen om was het hotel verder prima en hebben we 2 dagen heerlijk kunnen relaxen en heerlijk gegeten (La Playa Café voor ontbijt en Reef at Maya voor diner, aanraders!). En toen was het zover, tijd om weer te vertrekken, dit keer terug naar huis. De vlucht verliep weer vlekkeloos, Jack heeft meer dan de helft van de tijd geslapen (lang leve de bedbox) en zich verder prima gedragen. Bij aankomst stond mijn lieve schoonvader ons op te wachten en waren we dus binnen no time weer thuis, ook lekker!

Wat hebben wij een heerlijke vakantie gehad!

Ubud was prachtig en er zijn zoveel leuke dingen te doen. Ons huis was super fijn, de staff was geweldig, echt niets te klagen!

Lovina was een beetje saai, er is niet zo veel te doen, en het huis viel een beetje tegen. Een ontzettend wow effect veranderde gaandeweg weg in een mwah effect en werd uiteindelijk een naahhhh effect. (harde matrassen, douches waar amper water uit kwam, deuren die niet of nauwelijks dicht konden het was het gewoon allemaal net niet en op den duur gingen dingen tegen staan)

Gili Air, wat zal ik zeggen, wij zijn een beetje verliefd. De ultieme relax plek in onze ogen. Mooi duiken, lekker eten en goed drinken. Achteraf hadden we graag hier 6 dagen en in Lovina 2 dagen gezeten, of in Ubud en hier 7 en Lovina over geslagen, maarja, achteraf kijk je een koe in zijn kont zou mijn oma zeggen.

Sanur is een prima afsluiter, om je rustig voor te bereiden op de terugreis. Voor ons niets meer, en niets minder.

Verder is Bali super makkelijk en goed te bereizen, ook met een kleine. Wij kunnen het iedereen aanraden. De mensen zijn lief, het weer is lekker, het eiland is mooi.. Absoluut doen dus!

Wij gaan de volgende reis toch iets lichter bepakt, en gaan de overstap maken naar backpacks. Wordt ook makkelijker aangezien we steeds minder voor Jack hoeven mee te nemen. Volgend jaar waarschijnlijk Cyprus en Curacao, en het jaar daarna maar weer een soortgelijk avontuur als deze opzoeken, nu al zin in.

Ook het schrijven bevalt zeer goed, dus Nick en ik zijn bezig met het beginnen van een eigen website. Mocht iemand nog een goede domeinnaam hebben.. 3opreis.nl was al bezet ;)

1. Els:
    2 november 2017
    Weer een mooi verslag als afsluiting van jullie reis!
    Is domeinnaam 3overtheworld.nl een idee voor een website?
  2. Naomi Wijfje-Spaans:
    3 november 2017