Lekker stukje varen...

20 oktober 2017 - Sanur, Indonesië

De laatste dag in Lovina, en dat wordt weer een rustige! Niet alleen omdat dat best lekker is, maar ook omdat we morgen om half 5 in de ochtend (!!!!!) worden opgehaald om naar de haven van Padangbai te rijden en daar op de boot naar Gili air te stappen. Niks dan zwembad, terrasje en spullen pakken dus!

Ja echt waar, kwart voor 4 ging die wekker dus.. Dat zijn geen tijden hoor! Maar vooruit, laatste spullen bij elkaar rapen, kind uit bed (die er overigens helemaal geen moeite mee had, want we gingen naar de boot en daar had ie toevallig net zin in) en beginnen aan de 3,5 uur durende rit. De chauffeur zei 4, Google 3,5 en bij twijfel heb ik het volste vertrouwen in Google. En die had natuurlijk gelijk.
Wat ons vooral op viel is dat wij dus niet de enige waren die wakker waren. Sterker nog, op de markten was het gewoon al een soort van druk. Gekke mensen die Indonesiërs! Het was een hele mooie rit waarbij we zelfs nog op de grens van het afgesloten gebied bij de vulkaan hebben gereden (alles rustig 😉). Eenmaal (te vroeg dus) aangekomen in de wachtruimte wat je ook een soort markthal zou kunnen noemen (you want buy something??) kon Jack weer geen stap zetten zonder aangeraakt of nageroepen te worden en werd ie op een gegeven moment zelfs omgekocht met bananen. Ach ja, het kan slechter. De boot was, laten we zeggen, praktisch. Niet teveel beenruimte, niet te veel voorzieningen, maar als het goed is ging het ons daar brengen waar we zijn moesten. Jack mocht dan al dagen hebben uit gekeken naar deze trip, van de eerste helft heeft ie niets mee gekregen. Hoe hard de klappen ook waren die we op het water maakten, Jack sliep vrolijk verder. Na een uur of 2 kwamen we aan op het prachtige bounty strand van Gili Air. Niet dat we dat konden zien waar we aan kwamen, want het stond nogal vol in de 'haven' (lees plek waar de boten omstebeurt het strand op varen) Nadat we van de boot met de voetjes in het water zijn gesprongen en onze koffers aan land zijn gesjouwd, stond er al een paard met wagen klaar om ons naar het hotel te brengen. Jep, paard en wagen! Er zijn hier namelijk geen gemotoriseerde voertuigen. Ritje van 10 minuten waarin wij met koffers, kinderwagen, rugzakken en kind in een wagentje waren gestopt wat duidelijk was bedoeld voor de reizigers die iets meer aan light packing doen zeg maar. Dat arme beestje! Maar we kwamen aan, mooi hotelletje met een prachtig uitzicht en een lekker zwembad. De kamer was nog niet klaar maar we konden wel alvast gaan zwemmen, dus wij deden niet moeilijk. Zodra die wel klaar was Jack op bed gegooid en wij lekker bij het restaurantje aan de lunch en de borrel, prima geregeld. Fietsen gehuurd wat uiteraard per 24 uur ging, maar voor een beetje extra kon het wel een paar uur langer dus dat maar gedaan. Fietsen we weg, wat denk je? Bijna onderuit, heerlijk die zandweggetjes. We hebben het nog een kilometer geprobeerd maar het was echt helemaal ruk.. Fiets geparkeerd en lopen maar dus. Toch blij dat we dat beetje extra hadden betaald 😉

De volgende dag zijn we ieder apart gaan duiken. Ik in de ochtend, Nick in de middag. Super tof! Wat is het hier prachtig, boven en onder water! En zoveel zulke grote vissen.. Echt zo cool.. We hadden het liefst allebei nog een paar keer gegaan. Nog maar een jaar of 8, dan kan Jack mee 😁
Verder zijn we hier vooral mee gegaan in het tempo van het eiland, alles rustig aan en vooral relaxen! Het was een kort verblijf van 2 nachten. Achteraf hadden we hier graag langer gebleven ipv in Lovina maar ja, achteraf... Tijd om weer op de boot te stappen (dit keer de luxe versie met beenruimte, water, een filmpje en koude doekjes, maar door het weer nog veel hardere klappen) en terug te gaan naar Bali. Bestemming Sanur, alweer de afsluiter van deze mooie vakantie. Nog 2 dagen genieten!

1. José Verhoeven:
    20 oktober 2017
    O wat zonde had nog wel heel veel verhalen willen lezen. Vond het super leuk om deze reis met jullie mee te maken.

Goede reis terug en wie weet tot volgende verhalen ;)
  2. Naomi Wijfje-Spaans:
    21 oktober 2017
    Helaas niet genoeg volgers om er m'n volgende reis mee te verdienen dus eerst maar weer thuis aan het werk. Plannen voor een volgende reis zijn wel al in de maak hoor 😉