We gaan al bijna... toch??

27 september 2017 - Alphen aan den Rijn, Nederland

Bijna is het zover, eindelijk! Volgende week donderdag vertrekken we, en we zijn er klaar voor. Vaccinaties gehad (wij wel, voor Jack nog niet nodig dus dat was weer een meevaller!), inkopen gedaan, nu alleen de koffers nog pakken.

1 klein dingetje alleen: Mount Agung staat op springen. +/- 75.000 mensen zijn op dit moment geëvacueerd en er wordt geadviseerd om niet binnen een straal van 12 km van de vulkaan te komen. Onze verblijfplaatsen zijn allemaal op veilige afstand, dus dat is niet het probleem. De as van de vulkaan is hetgeen wat, uuhh, roet in het eten kan gooien.. Ik kan me de uitbarsting van een vulkaan op IJsland in 2010 nog heel goed herinneren, aangezien ik werkzaam was in een hotel op Schiphol. Toen heel tof omdat het de drukste dagen in het hotel ooit waren voor mij geloof ik. Om nu aan de kant van de reiziger te staan is echter minder, aangezien we er behoorlijk van zouden balen als we niet op Bali kunnen landen.

Voor nu gaan we nog maar even van het beste uit. Agung loopt na 50 jaar niets van zich te hebben laten horen een beetje te mopperen, maar zakt zo weer weg in zijn winterslaap en wij gaan daar een fantastische tijd beleven, zoiets.

Gaan we al?!?!

1. Els:
    27 september 2017
    Wij gaan ook van het beste uit! Beetje jammer dat we de vulkaan niet in slaap kunnen sussen voor jullie. We duimen dat hij dat per direct uit zichzelf doet.
  2. José Verhoeven:
    1 oktober 2017
    Natuurlijk kunnen jullie lekker weg ! die vulkaan gaat zich gewoon keurig gedragen ;)
    hij weet toch dat jullie komen ! Heel veel plezier deze week met de laatste voorbereidingen en voor nu alvast een hele goeie reis. Wees voorzichtig en geniet van elk moment !